24 deltagare. Bara en överlever. Allt direktsänds. Spelens utgång: Den som överlever får åka hem.

HUNGERSPELEN av Suzanne Collins
Japp en bok trilogi av Collins , måste bara säga att eden är skit bra så:
LÄS LÄS LÄS !! :D

1. Hungerspelen                    2. Fatta Eld                            3. Revolt

De handlar om typ frmtida Nordamerika, det finns 12 destrikt och en huvudstad.
De som styr bor i huvudstaden och kallas regimen.. (Haha lite svårt att förklara boken
men ja provar ) Förut hade det varit 13 destrikt men det var typ inbördeskrig o Regimen
förstörde distrikt 13, så för att påmina alla "innvånare" i destrikten så har huvudstaden
ordnat en årlig tävling.

Varje år väljs en flicka och en pojke uts från alla 12 destrikten som ska in på en arena i
huvudstaden, där är deras mål att döda varandra och den som är sist levande kvar
vinneroch får åka hem igen.
:) haha kanske inte så bra beskrivet men böckerna e skit bra!! :D

Här är ett littet smakprov från boken: ;)


Men karriärstiterna stannar i gläntan ungefär 10 m
från mitt träd. De har ficklampor och faklor. Jag blir
som förstenad och vågar inte andas. Har de sett mig?
Nej det hörs på deras samtal att de tänker på annat.

"Borde vi inte hört en kanon nu"
"Jo det borde vi, det finns inget som hindrar dem från att
komma hit på en gång"
"Om hon inte överlevde"
"Hon är död, jag stck henne själv"
"Så  var är kanonen?"
"Någon borde gå tillbaks och se till att jobbet blev
ordentligt gjort"
"Ja, vi vill  ju inte tvingas spåra upp henne två gånger"
"Jag sa ju att hon är död"

Ett gräl bryter ut och håller på tills en av dem tystar de andra.
"Vi slösar tid. Jag går och gör slut på henne sedan drar vi"
Jag trillar nästan ner från trädet. Det var Peetas röst.

DUM DUM DUM..... Haha, ni vet ju inte villka de är så det blir inte lika
spännande för e men ja... :D Hoppas ni vill läsa böckerna <3333

PUSSAR OCH KRAMAR !!!!


PS: De ska göra filmer på dem så om ni int orkar läsa böckerna kommer första filmen
ut typ mars 2012 (tror ja). Jag kan göra ett inlägg senare med vilka ja tycker ska spela rollerna :)

Kommentarer
Postat av: StoriesbyJulia - En novellblogg

Hej!

Gillar du Bieber-noveller? Då är min blogg rätt för dig ;)

Har just börjat på en ny novell, så du kommer inte ligga efter något i novellen. Om du blev sugen på att läsa min novell gå då in på http://storiesbyjulia.blogg.se/ :)

Och just det; Jag kommer inte alltid skriva noveller om Justin Bieber, men jag hoppas du gillar mina noveller ändå!

- Hoppas du inte har något emot min ”reklam”, om du har det så ursäktar jag.

Kramar från Julia! :)

2011-04-18 @ 11:50:28
URL: http://storiesbyjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0